. ویتامین های که برای فصل سرما ضروری هستند
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

روی خط اخبار

true
    امروز  دوشنبه - ۱۹ آذر - ۱۳۹۷  
it is true
false
true
ویتامین های که برای فصل سرما ضروری هستند

ویتامین B کمپلکس

تمام ویتامین های گروه B را در زمستان به میزان کافی مصرف کنید. این ویتامین ها کربوهیدرات را به انرژی تبدیل می کند تا چربی ها و پروتئین ها برای سوخت، مصرف شود. به همین دلیل است که با مصرف ویتامین Bبه ویژه ویتامین B 12، افسردگی و اضطراب ناشی از کوتاه شدن روزها در زمستان را کاهش می یابد.

امگا ۳

این یک ویتامین نیست اما نقش مهمی در فصل زمستان برای سلامت شما دارد. اسیدهای چرب امگا ۳ سطح چربی خوب خون یا HDL را حفظ می کنند. بسیاری از افراد در طول زمستان دچار بیماری های مفصلی میشوند و این در حالی است که مصرف امگا ۳ منجر به کاهش درد و سفتی مفصلی که از نشانه های آرتروز و آرتریت روماتوئید است می شود.

ویتامین C

شروع سرما همراه با عفونت هایی مانند سرماخوردگی،سرفه، تب و آنفلوآنزا است. این در حالی است کهمصرف ویتامین C منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش طول دوره این بیماری ها می شود. ویتامین Cنوعی آنتی اکسیدان است که باعث کاهش التهاب در بدن نیز می شود. در زمستان می توانید ویتامین سی مورد نیاز خود را از طریق مصرف مرکبات، سبزیجات تیره رنگ و مکمل های این ویتامین دریافت کنید.

ویتامین D 

اگرچه مصرف ویتامین D در تمام طول سال مورد نیاز است، اما در فصل زمستان و با مایل شدن نور خورشید، نیاز شما به این ویتامین بیشتر می شود. در طول زمستان احتمال بروز دردهای استخوانی و مفصلی به دلیل عدم تابش کافی نور خورشید بیشتر است. به گفته متخصصان تمام بزرگسالان زیر ۷۰ سال باید روزانه ۶۰۰ واحد بین المللی ویتامین دی مصرف کنند و حداقل ۳۰ دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید باشند.

ویتامین E

مصرف ویتامین E برای کمک به حفظ سلامت پوست ضروری است و از خشکی پوست در زمستان جلوگیری می کند. گوشت و ماهی، اسفناج، بروکلی، بادام سرشار از این ویتامین هستند.

true
برچسب ها :
false
false
true

false