. راه اندازی اولین خط سفر دریایی از بندرانزلی به باکو/ احداث مجتمع بزرگ رفاهی - ورزشی بندر چمخاله
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

روی خط اخبار

true
    امروز  دوشنبه - ۲۸ آبان - ۱۳۹۷  
it is true
false
true
راه اندازی اولین خط سفر دریایی از بندرانزلی به باکو/ احداث مجتمع بزرگ رفاهی – ورزشی بندر چمخاله

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی گیل سداد؛ چراغی با اشاره به اقتصاد دریاپایه که مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و به تبع آن اقتصاد دریامحور است، اظهار کرد: باید از این فرصت طلایی برای ایجاد ثروت و فرصت های کم نظیر شغلی در استان بهره ببریم.

وی احداث مجتمع های گردشگری دریایی در سواحل دریای خزر موسوم به مارینا که اولین پایگاه آن در بندرانزلی در حال شکل گیری است را در راستای تقویت و توسعه صنعت گردشگری قلمداد کرد و اظهار داشت: در صدد هستیم به منظور اینکه مارینا در استان توجیه گردشگری و بطور ویژه توجیه اقتصادی پیدا کند، طرح مذکور، با مشارکت بخش خصوصی، بصورت شبکه ای و در طول نوار ساحلی دریای خزر از آستارا تا بندر چمخاله ادامه یافته و البته به استان مازندران تسری پیدا کند تا علاوه بر تحقق اهداف فوق الذکر بصورت یک چرخه کامل در قالب حمل و نقل دریایی نیز قابلیت اجرایی پیدا کند و در این خصوص آماده بهره مندی از مشارکت بخش خصوصی هستیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان تالاب انزلی را نیز به عنوان یکی از فضاهای استثنایی گردشگری قلمداد کرد و با بیان اینکه در صدد هستیم طی ۳ فاز اجرایی بهره بیشتری از فضای گردشگرپذیر و کم نظیر تالاب ببریم، خاطرنشان کرد: این سه فاز شامل بازسازی و استانداردسازی اسکله های تفریحی – گردشگری، نوسازی ناوگان حمل و نقل تفریحی دریایی با اعطاء تسهیلات لازم و ایجاد عمق و لایروبی در مسیرهای مشخص است.

چراغی از ایجاد یک مجتمع رفاهی – ورزشی همجوار با دریای خزر در بندر چمخاله خبر داد که برای تحقق آن بودجه ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است. وی مدعی شد اجرایی شدن پروژه مجتمع رفاهی – ورزشی بندر چمخاله می تواند آن را به نگین گردشگری دریایی در شمال کشور تبدیل کند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان گردشگری بین المللی را بخش دیگری از برنامه های مجموعه تحت مسئولیتش عنوان کرد و در این خصوص با اشاره به برنامه ریزی جهت راه اندازی اولین خط سفر دریایی از انزلی به باکو، از آغاز عملیات ساخت دو کشتی توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: قصد داریم علاوه بر گردشگری ساحلی، شرایط را برای سفرهای دریایی بین شهرهای ساحلی و کشورهای همسایه فراهم کنیم.

حسین چراغی با اشاره به روند رو به رشد صادرات در سال های اخیر به خصوص طی دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: در بندر آستارا به رشد ۲۴۰ درصدی صادرات غیر نفتی رسیدیم اما هنوز نسبت واردات به صادرات ما با توجه به جمعیت ۴۰۰ میلیونی همسایگان دریای خزر، غیر قابل قبول است و ظرفیت لازم برای ارتقاء این نسبت در استان وجود دارد و این مهم، عزمی همه جانبه می طلبد.

وی بهره گیری از روش های نوین برای افزایش صادرات به کشورهای منطقه را امری دست یافتنی دانست و اظهار داشت: اولین گام برای رسیدن به این هدف احداث پایانه مدرن و مکانیزه صادراتی به عنوان بزرگترین و اولین پایانه صادراتی بنادر شمال کشور است که شامل سرد خانه ۵ هزار تنی، یک مرکز بسته بندی، مرکز سورتینگ کالا و یک پایانه کانتینری است و با سرمایه گذاری یک شرکت ایرانی – روسی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در حال پیگیری و اجرا است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه کل ظرفیت صادرات و واردات خزر در شرایط فعلی حدودا ۶ میلیون تن کالا است، تصریح کرد: سهم گیلان از این مقدار ۵۰ درصد است که ۲۰ درصد از آن صادرات و ۸۰ درصد متعلق به واردات می شود و البته درصدد هستیم این نسبت را متوازن کنیم.

چراغی، ایجاد و توسعه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی در ایران را یکی از نقاط مثبت عملکرد دولت تدبیر و امید تلقی کرد و گفت: با توجه به قرارگیری بندرانزلی در کریدور شمال – جنوب، توسعه بندرچابهار، ورود کشتی های باری با سایز بزرگ را به دنبال دارد و بر این اساس می توانیم شاهد صادرات کالا از بندرانزلی به اروپا باشیم.

true
false
false
true

false