true

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی گیل سداد: حسن خسته بند با اشاره به سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، گفت: سقوط هواپیما تنها مختص کشور ما نیست و به تازگی در روسیه نیز هواپیمایی سقوط کرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمی توان تا پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما درخصوص علل منتج به سقوط اظهار نظر کرد افزود: خلبان این هواپیما یکی از ماهرترین خلبان ها بوده و بنده چندباری به همراه وی سفر داشته ام.
وی با تاکید بر اینکه تحریم و اعمال محدودیت های بسیار از سوی کشورهای استکبار نوسازی ناوگان هوایی ما را با وقفه مواجه کرده است تصریح کرد: هواپیمای ATR سقوط کرده عمری درحدود ۲۵ سال داشته و نوسازی آن لازم بوده است. نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هواپیمای سقوط کرده از هواپیماهای ایمن دنیا بوده و با یک موتور نیز ATR میتواند به پرواز ادامه دهد، افزود: این هواپیماها برعکس فوکر در ارتفاع پایین پرواز میکنند و یکی از علل برخورد با کوه نیز همین ارتفاع پروازی است.
خسته بند با تاکید بر اینکه تعدادی از فرودگاه های کشور از قبل از انقلاب به گونه ای طراحی شده که حالت نظامی داشته و در کنار کوه ها واقع شده است، گفت: فرودگاه یاسوج نیز این وضعیت را داشته و خلبان درهنگام فرود درچنین فرودگاه هایی باید دقت بسیار زیادی داشته باشد تا پس از گذراندن کوه به کاهش ارتفاع اقدام کند. بررسی علل سقوط هواپیما پس از پیداشدن جعبه سیاه صورت میگیرد.
وی با بیان اینکه درخصوص علل وقوع حادثه هوایی نباید با احساسات تصمیم گیری شود، افزود: باید منتظر پیداشدن لاشه ی هواپیما و همچنین بررسی جعبه سیاه باشیم در غیر اینصورت هیچ اظهار نظری دقیق نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به عمر بالای ناوگان هوایی کشور، بر ضرورت خرید هواپیما تاکید کرد و گفت: ما چاره ای جز نوسازی ناوگان هوایی نداریم زیرا عمر ناوگان بسیار بالاست.
خسته بند ادامه داد: خرید هواپیما باتوجه به شرایط ناوگان هوایی باید در اولویت دولت باشد درغیر اینصورت بروز چنین حوادثی دور از انتظار نیست.
true
true
https://gilsadad.ir/?p=6169
false
true