تفاهم نامه همکاری دو سازمان نقش مهمی در استفاده از ظرفیت های کشور جهت فعال سازی کریدور شمال جنوب خواهد داشت
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

روی خط اخبار

true
    امروز  یکشنبه - ۸ خرداد - ۱۴۰۱  
true
true
تفاهم نامه همکاری دو سازمان نقش مهمی در استفاده از ظرفیت های کشور جهت فعال سازی کریدور شمال جنوب خواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی گیل سداد: رضا مسرور در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی که با حضور دکتر مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد در تهران برگزار شد با قدردانی از وجود نگاه ملی و همکاری اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان بنادر در زمینه همکاری در خصوص مجتمع بندری کاسپین، این رویکرد را باعث رفع مشکلات گذشته و ترسیم نقشه راه همکاری در ارتباط با اجرایی نمودن پروژه های دولت ارزیابی کرد و افزود: در صورت فعال سازی این کریدور شاهد جذب بخشی از باری که هم اکنون در مسیر کانال سوئز ترانزیت می شود خواهیم بود، به این معنی که اگر فقط ۵ درصد از یک میلیارد تن کالایی که سالیانه از این مسیر جا به جا می گردد از طریق کریدور شمال جنوب منتقل شود، حدود ۵۰ میلیون تن بر ظرفیت ترانزیتی وبالتبع درآمدزایی کشور افزوده می شود، موضوعی که یکی از محورهای تفاهم نامه فی مابین می باشد.

وی اتصال مجتمع بندری کاسپین و بندرگاه انزلی به خط ریلی کشور در کنار اتصال خط ریلی کشور به آستارا و سپس جمهوری آذربایجان، را به عنوانی یکی از محورهای تفاهم نامه دو سازمان بسیار حائز اهمیت اعلام کرد و گفت: آماده هر گونه همکاری در خصوص عبور مسیر ریلی از این منطقه هستیم و با توجه به ظرفیت قانونی، آمادگی همکاری موثر به ویژه در زمینه پرداخت هزینه های احداث پروژه مزبور اعلام می کنیم.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بهره گیری از ظرفیت های این منطقه در حوزه گردشگری را بخش مهم دیگری از تفاهم نامه امضاء شده بیان داشت و تصریح کرد که با بهره برداری قریب الوقوع از اسکله مارینا مجتمع بندری کاسپین، و توافقاتی که مابین این سازمان و استانداری و شهرستان بندرانزلی ایجاد شده، خط گردشگری دریای میان این منطقه و انزلی برقرار می شود و این سازمان برنامه های خوبی برای توسعه گردشگری دریایی و استفاده از ظرفیت های گردشگری شهر انزلی در دستور کار دارد.

مسرور با بیان اینکه دو بندر انزلی و کاسپین رقیب یکدیگر نبوده و به عنوان پشتیبان همدیگر در معادلات دریایی ایران در دریای به ایفای نقش می پردازند و این سازمان در خصوص اعمال معافیت ها و مزایای قانونی منطقه، میان دو بندر هیچ گونه تفاوتی قائل نیست، اضافه کرد: بندر کاسپین با رویکرد صادراتی و توسعه ارتباطات با کشورهای حاشیه دریای خزر از سوی این سازمان و بدون هزینه از بودجه عمومی کشور و با منابع درآمدی این سازمان احداث شده و با انعقاد تفاهم نامه، در سال آینده اتفاقات خوبی جهت هم افزایی و افزایش بهره گیری از ظرفیت های بنادر ایران در دریای خزر به منظور فعال سازی کریدور شمال جنوب، رخ خواهد داد.

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false