تغذیه کودکان در مدرسه | تغذیه کودکان در زنگ تفریح
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

روی خط اخبار

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ آبان - ۱۳۹۸  
true
true
تغذیه کودکان در مدرسه | تغذیه کودکان در زنگ تفریح

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی گیل سداد؛ اگر آموزش و روش صحیح تغذیه مناسب و اصولی را در کودکی و قبل از زمان مدرسه رفتن به فرزندان تان بیاموزید و مواظب تغذیه آنها باشید، می توانید بعد از رفتن آنها به مدرسه نیز نگرانی نداشته باشید و مطمئن باشید که حتی آنها عادت های خوب غذایی خود را نیز تا دوران بزرگسالی حفظ می کنند و از سلامتی بدن شان مراقبت خواهند کرد.

بیشتر مدارس دارای بوفه هستند و کودکان می توانند از آنجا برای وعده غذایی خود مواد غذایی تهیه کنند، ولی آیا تمامی مواد خوراکی برای کودکان مفید است؟ فرزند شما در مدرسه این امکان را دارد تا میان مواد غذایی متنوع انتخاب کند و این شما هستید که با آموزش های صحیح روش درست انتخاب کردن را به آنها می آموزید. بهتر است به فرزندتان فرق میان مواد غذایی سالم و ناسالم را آموزش دهید.

خوردن مواد غذایی سالم در  تغذیه کودکان بسیار مهم است؛ زیرا انرژی کودکان را بیشتر می کند و در زمان تحصیل نیز داشتن انرژی برای کودکان لازم است. و حتی لازم است بعد از ساعت مدرسه به فکر تامین انرژی کودک تان باشید و سعی کنید، نگذارید شکم شان را با خوردن کیک شکلاتی و سیب زمینی سرخ کرده پر کنند. تا دیگر قادر نباشند غذاهای سالم خانه را بخورند.

اهمیت تغذیه

 بیشترین زمان کودکان در مدرسه می گذرد و در همین مقطع زمانی نیز رشد می کنند و بزرگ می شوند. باید برای اینکه فرزندانتان بهترین رشد را داشته باشند به  تغذیه کودکان خود توجه کنید، تا با تغذیه ای سالم، رشدی کامل داشته باشند. جالب است بدانید امروزه ثابت شده است که تغذیه می تواند اثر مستقیمی بر روی حافظه داشته باشد و در قدرت یادگیری کودکان موثر است.

غذا به منزله سوخت برای کارخانه بدن است و اگر سوخت درست و سالمی به بدن نرسد، نمی تواند کارهای روزانه و عادی خود را انجام دهد و قطعاً در سنین بالاتر و بزرگسالی دچار مشکلات اساسی خواهیم شد.

 با وجود بوفه ها در مدارس، که خوراکی های رنگانگ زیادی دارند، کار کنترل فرزندان سخت خواهد شد. البته مدارسی هم هستند که به بوفه رسیدگی کرده اند و خوراکی های سالمی به فرزندان شما ارائه می کنند. بهترین کار آن است که از منوی بوفه مدرسه فرزندتان مطلع شوید و از قبل با کودک خود در مورد تغذیه مناسب و ضررهای خوراکی های غیربهداشتی صحبتی داشته باشید.

به فرزندتان توضیح دهید چرا مواد غیربهداشتی برای او مفید نیستند و باید غذاها یا خوراکی های سالمی که شما به او می دهید را استفاده کنند. حتی می توانید از فرزندتان برای آماده کردن تغذیه اش کمک بگیرید تا ساعت خوبی را نیز با شما بگذراند.

چه غذاهایی برای تغذیه کودک مناسب است؟

 در صورتی که فرزند شما ناهار یا صبحانه سنگینی خورده است به او بیاموزید که میان وعده را باید سبک خورد تا بدن دچار مشکلی نشود. میوه و سبزیجات تازه بهترین انتخاب در این گونه زمان ها هستند.

تغذیه کودکان را در ظرف های زیبا، مناسب سن و سالشان بگذارید. بهتر است این مواد را پوست بکنید و برای آنها آماده خوردن کنید. سعی کنید اگر فرزندانتان عاشق آب میوه هستند آبمیوه های تازه ای در خانه تهیه کنید و داخل بطری بریزید و به آنها بدهید تا با خریدن نوشیدنی های آماده فقط شکر وارد بدنشان نکنند و کم کم دچار چاقی نشوند.

اگر فرندانتان نتوانستند صبحانه مفصلی بخورند حتما برای آنها لقمه ای از غذا یا حتی نان و پنیری سالم تهیه کنید و اگر دوست دارند بگذارید برای آماده کردن آنها به شما کمک کنند. بچه ها مسئولیت دادن شما را دوست دارند و احساس خوشایندی به آنها دست خواهد داد و نباید این فرصت را از آنها بگیرید و با این کار می توانید احساس مسئولیت پذیری را در آنها نیز تقویت کنید.

گذاشتن شیر، انواع میوه، هویج، انواع ساندویج های خانگی، ماست و … بهترین انتخاب برای شما است.

 به یاد داشته باشید که زمان بازگشت فرزندتان از مدرسه ظرف غذای آنها را چک کنید و از آنها بگیرید و بشورید یا حتی اگر تغذیه آنها را درون نایلون قرار داده اید آن را چک کنید تا داخل کیف باقی نمانند. گاهی پیش می آید کودکان خوراکی های خود را نمی خورند و داخل کیف می ماند و کپک می زند. این کار کیف کودکان را آلوده می کند و سبب بروز بیماری در آنها خواهد شد. با تهیه تغذیه سالم و مفید در خانه، هم انرژی فرزندانتان را حفظ کنید و هم به سلامتی و البته بودجه خانواده تان کمک نمایید.

true
true
false
true

false