ایران دارای رتبه نهم جهانی از نظر فراوانی تلفات جاده ای است
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

روی خط اخبار

true
    امروز  یکشنبه - ۸ خرداد - ۱۴۰۱  
true
true
ایران دارای رتبه نهم جهانی از نظر فراوانی تلفات جاده ای است

پایگاه خبری – تحلیلی گیل سداد؛ به گزارش ایسنا محمدرضا نازک کار در یادمان قربانیان سوانح و تصادفات رانندگی که در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه سازمان ملل سالانه سومین یکشنبه از ماه نوامبر را به یاد قربانیان سوانح جاده ای نامگذاری کرده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی به تاسی از این نامگذاری ۲۹ آبان لغایت اول آذر را گرامی می دارد.

وی تلفات سالانه ناشی از تصادفات در دنیا را بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانست و اظهار کرد: براساس آمارهای جهانی، جمهوری اسلامی ایران رتبه نهم از نظر فراوانی کشته ها را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، کاهش تلفات ناشی از تصادفات را در گرو مجموعه عملیات فیزیکی و مهندسی، فعالیت های مدیریت ترافیک و اقدامات ترویج فرهنگی دانست و عنوان کرد: با ارتقای فرهنگ ترافیکی شاهد رانندگی خوب و کاهش تصادفات خواهیم بود.

این مقام مسئول، از کاهش بیش از ۵۰ درصدی تصادفات طی سال های ۸۵ تا ۹۵ خبر داد و تصریح کرد: به واسطه فرهنگ غلط ترافیکی حاکم بر راه ها، از سال ۸۶ از سرعتکاه استفاده کردیم تا سرعت را به صورت فیزیکی کاهش دهیم. این در حالی است که اگر رانندگان به علائم راهنمایی و رانندگی گوش فرا دهند، هرگز دچار حادثه نخواهند شد.

نازک کار، با اشاره به چهارخطه کردن محورهای شریانی استان، متذکر شد: با اجرای این طرح برخورد رو در روی خودروها را کاهش دادیم، اما نقطه ضعف چهارخطه ها دوربرگردان هاست. دوربرگردان استاندارد مجموعه مهندسی راه برای تغییر مسیر ۱۸۰ درجه ای خودرو بدون تداخل در مسیر سایر خودروها می باشد و در بزرگراه ها هر ۵ کیلومتر به یک دوربرگردان نیاز دارد.

وی دوربرگردان های استاندار در محورهای گیلان را محدود دانست و اضافه کرد: دوربرگردان های استاندارد باید جایگزین دورزدن گاه های موجود شود تا خودروها برای تغییر مسیر ۱۸۰ درجه ای در معرض خطر تصادف قرار نگیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، هزینه اجرای هر دوربرگردان در کشور را یک میلیارد تومان دانست و یادآور شد: با توجه به اقلیم، جمعیت و محدودیت اراضی در گیلان این هزینه به ۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که در گیلان بیش از ۴۸۰ کیلومتر بزرگراه داریم و هزینه اجرای دوربرگردان استاندارد نجومی خواهد شد.

نازک کار، با بیان اینکه محورهای اصلی و پرترافیک استان در مسیر رفت و برگشت بدون جداکننده وسط نیست، اظهار کرد: شاخص برخورداری آسفالت راه های روستایی گیلان طی چند سال اخیر افزایش یافته و بالغ بر ۵۲ درصد راه ها آسفالت شده است، اما با اعتبارات محدود دولتی نمی توانیم طرح هندسی راه ها را اصلاح کنیم لذا از علائم استفاده کرده ایم.

وی طول راه های همسنگ استان را بالغ بر ۱۲ هزار کیلومتر دانست و افزود: هزینه احداث یک کیلومتر راه معادل ۱۹ میلیارد ریال و ارزش سرمایه ای آن ۲۳۶ هزار میلیارد ریال است.

این مقام مسئول، خواستار احترام به قانون، احترام به حقوق دیگران، حفظ آرامش و حفظ سرمایه های کشور از سوی کاربران جاده ها شد و تصریح کرد: روند تلفات راکبان موتورسیکلت و عابرین پیاده در استان گیلان بالاست و سالانه حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ضرر به کشور وارد می شود لذا نیازمند ارتقای فرهنگی ایمنی و ترافیک هستیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false